

Młodzież z klasy 7 i 8 aktywnie brała udział w spotkaniach otwarcie dzieląc się pomysłami odnośnie swoich planów edukacyjnych i zawodowych oraz sposobów spędzania czasu wolnego w inny sposób niż oglądanie Netflixa czy przeglądanie newsów w social media. Okazało się, że wielu spośród uczniów posiada cele zawodowe, do których konsekwentnie dąży szlifując swoje umiejętności poprzez udział w różnych inicjatywach pozalekcyjnych, tym samym pozwalających rozwinąć zainteresowania, poznać własne predyspozycje do wykonywania wybranych zawodów i odkryć drzemiące w nich talenty.
Podczas zajęć młodzi zapoznali się z czynnikami wpływającymi na samopoznanie i określili, w jakie zadania warto się angażować aby zgłębić wiedzę na temat swojego potencjału. Dowiedzieli się także, jak ważne jest posiadanie nie jednego, a kilku przykładowych scenariuszy swojej przyszłości zawodowej. Uczestnicząc w ćwiczeniu polegającym m.in. na dopasowaniu i omówieniu wielu pomysłów wspierających oraz hamujących dążenie do celu, uczniowie zwrócili uwagę na istotę doboru odpowiednich działań pozalekcyjnych, form spędzania czasu po szkole, jak również możliwości rozwoju, jakie daje lokalna społeczność itp. Pomysłów na inicjatywy, w które warto się angażować było tak dużo, że tylko dzwonek na przerwę mógł przerwać tę rozgorzałą dyskusję i tak się właśnie zadziało. Młodzież zdążyła jeszcze zadeklarować, że będzie korzystać z wiedzy dostępnej na zaprezentowanych przez Konsultantkę stronach internetowych nt. rynku pracy, kompetencji przyszłości oraz dostępnych zawodów. Spotkania pokazały, jak ważna jest dla osób młodych rozmowa o karierze i codziennych zadaniach, w jakie się angażują.
Tekst i zdjęcia: MPE